Fundacja PGNiG pragnie pomóc wychować nowe pokolenie młodych sportowców. Chcemy aby to właśnie oni reprezentowali Polskę na zawodach międzynarodowych. Postanowiliśmy wesprzeć małe oraz średnie kluby sportowe. Najwięcej medalistów i olimpijczyków pochodzi właśnie z takich miejsc.

Głównym celem kampanii jest zwiększenie aktywności sportowej wśród dzieci i młodzieży, poprzez promocję i uhonorowanie mniejszych środowisk klubowych. Chcemy dowartościować bezimiennych ludzi sportu – trenerów oraz dzieci i młodzież uzdolnioną sportowo.

Mając to wszystko na uwadze, zdecydowaliśmy się zostać partnerem największego programu pomocowego, ogłoszonego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Akcja rozpoczęła się w kwietniu 2016 i została rozpisana do końca bieżącego roku. W pierwszej turze złożono 3549 wniosków. Ze względu na olbrzymie zainteresowanie termin składania wniosków został przedłużony dwukrotnie.

Dzięki #witajwklubie małe i średnie kluby sportowe zostaną dofinansowane kwotą 22 929 700 złotych. Klub z jedną sekcją może otrzymać dotację w wysokości 10 000 złotych, klub wielosekcyjny – 15 000.

To dzięki nam powstał zamysł marketingowy akcji. Opracowaliśmy wizualizację projektu #witajwklubie. Odbyła się konferencja dedykowana przedsięwzięciu. Wyprodukowaliśmy spoty reklamowe oraz animacje. Administrowaliśmy mediami społecznościowymi. W październiku ukaże się książka naszego autorstwa – Podręcznik Marketingu Sportowego. Zostanie ona rozesłana do wszystkich klubów zgłoszonych do projektu. Wraz z wydaniem podręcznika rozpoczniemy konkurs, o jego szczegółach opowiemy już wkrótce.

Kampania na stronie www oraz Facebooku uzyskała znakomity zasięg. Spoty reklamujące akcje zostały wyświetlone ponad 900 000 razy. Dzięki naszemu zaangażowaniu, liczba fanów profilu Ministerstwa Sportu i Turystyki na Facebooku w przeciągu 4 miesięcy przekroczyła 10 000.