close

Grupa ORLEN

FunLab

FunLab – FAQ, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Zgodnie z Regulaminem Wnioskodawcą może zostać publiczna lub niepubliczna szkoła podstawowa albo ponadpodstawowa.
Wniosków nie składają Gminy.

Wydatki kwalifikowalne są szczegółowo opisane w Paragrafie 6, ust. 1 Regulaminu. Są to:

  1. materiały, narzędzia i usługi potrzebne do realizacji Projektu i bezpośrednio wykorzystywane w działaniach projektowych:
    1. szkło laboratoryjne: np.: kolby, zlewki, probówki,
    2. urządzenia pomiarowe, np.: wagi analityczne, termometry, pH-metry, woltomierze,
    3. sprzęt grzewczy, np.: palniki Bunsena, płytki grzewcze,
    4. sprzęt optyczny, np.: mikroskopy, soczewki i pryzmaty,
    5. reagenty chemiczne, np.: kwas solny, siarkowy, azotowy, zasady, sole, odczynniki specjalistyczne, których wartość nie może przekroczyć 30% wartości grantu,
    6. inne wyposażenie, np.: statywy i łapy laboratoryjne, kaptury laboratoryjne, chłodnice, pipetory,
    7. środki bezpieczeństwa, np.: gaśnice, apteczki pierwszej pomocy, okulary ochronne, rękawice, fartuchy laboratoryjne,
    8. materiały i usługi remontowe,
    9. elementy wyposażenia klasy właściwe dla funkcji remontowanej pracowni.
  2. transport materiałów.

Zwracamy uwagę, że wśród wymienionych materiałów i wyposażenia nie ma szaf na dokumenty ani wirtualnych laboratoriów VR.

To jest pytanie, na które Państwo muszą odpowiedzieć i potwierdzić nam właściwymi dokumentami. Jeżeli dyrektor zzkoły ma upoważnienie do podpisywania zobowiązań finansowych do minimum 50 tys. zł, to umowę z Fundacją będzie podpisywał dyrektor. Jeśli dyrektor podpisuje takie umowy z reprezentacją gminy, to podobnie będzie w przypadku
zawarcia umowy z Fundacją i należy to zaznaczyć we wniosku. Prosimy to dokładnie zweryfikować.

Podają Państwo numer konta, na który będzie przelana dotacja. Jeżeli mają Państwo wątpliwości, prosimy ustalić to z księgowością szkoły i organem prowadzącym. 

Do Wniosku należy dołączyć:

  1. Wydruk z Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych pobrany ze strony: https://rspo.gov.pl/
  2. Statut Państwa placówki – nie fragment i nie oświadczenie o posiadaniu dokumentu – załącznikiem musi być pełna wersja Statutu.
  3. Pełnomocnictwo do podpisania umowy – Dyrektorzy szkół najczęściej otrzymują pełnomocnictwo do zawierania zobowiązań finansowych podczas powołania na stanowisko. Może to być akt powołania, jeżeli jest tam informacja o pełnomocnictwie do zawierania zobowiązań finansowych. Nie wymagamy osobnego pełnomocnictwa do tego konkretnego programu.
  4. Kosztorys na załączonym wzorze – wzór kosztorysu jest do pobrania w formularzu pod polem, w którym wpisują Państwo wnioskowaną kwotę.
  5. Aktualne zdjęcia pracowni (minimum jedno, maksimum pięć) – zdjęcie musi przedstawiać aktualny stan pracowni i jej wyposażenia.

Nie, zgodnie z Regulaminem Fundacji szkoła może otrzymać darowiznę/grant od Fundacji tylko raz w roku.

Nie, wkład własny nie jest wymagany.

Prosimy opisać w jaki sposób zamierzają Państwo prowadzić działania
informacyjne/komunikacyjne o otrzymanej darowiźnie. Czy wykorzystają Państwo swoją stronę internetową albo social media, a może zwyczajowo informują Państwo o takich działaniach w inny sposób?

Bardzo prosimy o ponowne sprawdzenie czy na pewno wszystkie pozycje we wniosku są uzupełnione – proszę zwrócić szczególną uwagę na kwotę (w tym czy zgadza się z kosztorysem), na zaznaczenie wszystkich oświadczeń, dodania załączników, sprawdzenie
formatu kodu pocztowego i numeru telefonu (powinien być bez prefiksu).
System nie pozwoli na złożenie wniosku, jeśli część z pól nie jest uzupełniona.

Jeśli przekroczyli Państwo w którejś z pozycji liczbę dopuszczalnych słów, system również nie pozwoli na złożenie wniosku.

Może w polach, które wymagają wartości liczbowej wpisali Państwo słowa? Może zdjęcia nie mają nazwy?

Jeśli wszystko będzie się zgadzało, prosimy o kliknięcie przycisku «Zatwierdź».